kami gadoh+baek+gadoh+baek selama :

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 21, 2010

b e r t a h a n lah !


saya selalu harap saya boleh jadi orang yang paling xkisah..
saya selalu harap ape yang saya rase saya mampu tanggung sndiri..
saya selalu harap saya akan lebih mempercayai..
saya selalu harap cemburu saya maseh boleh dikawal..
saya selalu harap ape yang saya rasa adalah rasa saya saja..
saya selalu harap hati saya cuma akan diam saja bila tengok sesuatu yang saya amat2 xsuka..
saya selalu harap saya maseh kuat..
saya selalu harap saya boleh hadapinya..
saya selalu harap apa yang perempuan2 laen harap..

saya cuba tuk biarkan apa saja yang saya rasa..
saya cuba tuk buat tak kisah bila ati saya sakit..
saya cuba tuk tak menangis bila saya sedih..
saya cuba buat saya lebih percaya dengan apa yang saya ada..
saya cuba buat apa yang saya tau saya xmampu nak buat..

tapi..

saya perempuan..
saya lemah kadang2..
hati saya terlalu lembut..
saya xmampu sembunyikan apa yang saya rasa..
saya xmampu halang air mata tuk keluar..
saya xmampu buang rasa yang mnyebabkan saya patah semangat..
saya xmampu biarkan hati saya terluka..
saya xmampu tuk pendamkan saja..

ini diari saya..
itu facebook dia..

saya cuba biarkan apa yang dia rasa..
itu hak dia..
tapi..
saya xmampu buang apa yang saya rasa atas apa yang dia rasa..
tolong jangan biarkan saya tahu lagi..
tolong jangan buat status macam tu lagi..
tolong hide kan post yang begitu dari saya..
sebab ia mnyakitkan ati saya..
sebab ia buat saya sedih..
sebab ia buat saya rasa maseh bukan saya dalam ati kamu..
sebab ia buat saya rasa kamu maseh mengharap..
terlalu mengharap..

saya cuba belajar..
saya cuba tenangkan diri..
saya cuba pujuk ati..
saya katakan mereka cuma kawan..
dia hanya ingin pertahankan persahabatan..
tapi,saya xmampu..
sebab saya lemah..
saya perempuan..
saya terasa bila kamu kata dia orang yang pernah kamu cinta..
saya perempuan..
saya rasa sakitnya bila kamu masih sayang dia..
saya perempuan..
saya rasa sedihnya bila kamu maseh bimbangkan tentang dia..

saya xsanggup ke situ hanya untuk lihat tentang itu..
saya xsanggup ke situ hanya untuk tau tentang hati kamu..
saya xsanggup ke situ hanya untuk tau kamu maseh perlukan dia..
tapi..saya tau..
saya xboleh paksa kamu tuk xluahkan apa yang kamu rasa..
itu hak kamu..saya cuba belajar tentang itu..

kadang2..
saya rasa bersalah pada kamu dan dia..
saya ke punca persahabatan kamu berdua jadi begini..
saya ke punca utama penyebab dia cemburu
saya ke orangnya yang menyebabkan dia lari dari kamu..
sungguh..saya rasa bersalah..
saya xtau apa sebenarnya dalam hati kamu dan dia..
tapi saya cuba yakin dengan kata2 kamu..
saya cuba belajar untuk percayakan kamu..
saya cuba fahan keadaan kamu..

hari ini,saya ke situ lagi..
saya cuba jadi najihah yang kuat..
saya cuba jadi najihah yang xcemburu..
saya cuba jadi matang..
saya cuba untuk xkisah..
pura2 xkisah..
saya yakinkan dalam ati yang kamu harapkan dia sebagai kawan..
saya yakinkan dalam ati yang kamu telah lama terima hakikat dia bukan untuk kamu..
saya yakinkan dalam ati yang sayang kamu xlebih dari itu..

tapi..
saya xmampu tipu diri..
hati saya sakit..
saya cuma terfikir..
kalaulah,suatu hari nnti,dia kembali..
adakah kamu akan tinggalkan saya demi dia?
atau
tinggalkan dia demi saya?


hati,bertahanlah..
diri,yakinlah..
otak,fikirkan yang baek2 ye..
emosi,positif lah ye..
najihah,sabar tau..
*mereka kawan dah lama,jadi kamu kne terima tentang itu*


7 comments:

~with luv~ said...

knape kamu xcite kt sy..
nape kamu cimpan sorang2..
nape...

Anonymous said...

Sometimes,life isn't as beautiful as we thought...but, we must try to make it beautiful by trust on ourselves & try to think xve in order to prevent us from feeling hurt again..(kadang2 kita kena berusaha utk membahagiakn org sekellng kita walaupun hati kita merana..tpi percayalh,disebalik smua itu,insyaallah ada hikmahnya..:).....)

najihah mz. said...

with luv ~ sebab sy rase sy dah bnyk sshkan kamu kot.. :)

najihah mz. said...

anonymous ~ time kaseh..sy sdg mencube untuk beri yg terbaek pada mereka semua..xiexie ni!hidup ini indah.. :)

Anonymous said...

jia,hope u ok now ...

najihah mz. said...

cik anom,
time kaseh.

its not easy for me tengok banyak benda yg mnyakitkan depan mata tapi dalam masa yg same,maseh berperasaan untuk tengok mereka maseh bersahabat baek.

until now,i'm still not ok.
tapi i want u to know,sy xpernah salahkan perempuan tu.dia baek.sy jugak tak salahkan my boy.mungkin dia maseh keliru.sy cume salahkan diri sndri sebab maseh tak kuat untuk semua ni.

cik anom, i think i know who u are. btw, tq. :)

Anonymous said...

Do you want to get significantly more targeted free traffic from search engines for your website almost effortlessly? Well, with more exposure across the internet it's possible. But most website admins are yet not aware of how to get the popularity that multiplies itself within days. As many webmasters say, this backlink and traffic service can bring potentially thousands of visitors to almost any website. So just visit http://xrumerservice.org to get started. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...