kami gadoh+baek+gadoh+baek selama :

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 8, 2011

hidup adalah pilihan untuk hidup..





hidup ni adalah tentang pilihan..
pilihan untuk hidup..
pilihan untuk mati..
pilihan untuk maju ke depan..
mahupon pilihan untuk berada di takuk lama
atau bergerak mengundur ke belakang..

banyak pilihan yang terpaksa kita buat..
melibatkan soal hati dan perasaan,
soal hidup mahupon kematian,
soal kejayaan juga kegagalan..
semuanya adalah pilihan..



membuat keputusan untuk membuat pilihan yang terbaek amatlah sukar..
kadang kala,terpaksa juga mengecewakan orang lain hanya kerana kita juga mencari yang terbaek untuk diri kita..
lama kita berfikir,merenung untuk mencari jalan penyelesaian..
agar semua yang ada di sekeliling mendapat yang terbaek atas keputusan yang kita buat..
ye..membuat pilihan bukan lah semudah yang kita sangka..
mampu membuat kita berfikir terlalu lama,berhenti di simpang jalan tanpa arah tujuan..
kiri,kanan,depan mahupon belakang,pasti ada risiko tersendiri..



kadang kadang kita takot untuk melangkah ke depan bimbang akan jalan jalan sukar yang bakal dihadapi..
kadang kadang bimbang untuk membuat pilihan kerana khuatir kita bakal keseorangan..
diri mahu jadi seakan pohon besar,tapi bimbang rebah ditolak badai,
diri juga mahu jadi rumput di taman,tapi risau dipijak pijak disepak sepak..
mahu jadi belukar yang tebal tapi sampai masanya,pasti ditebas..

hidup ini adalah try and error..
kalau sedar jalan yang dipilih adalah bukan yang sepatutnya,
tak salah mengundur dan kembali pada jalan yang sepatutnya..
kita ada banyak panduan..
-akal-ibubapa-istikharah-kata hati-


*kenapa aku menulis tentang pilihan hari ini*

23 tahun aku hidup,terlalu banyak pilihan yang aku buat..
ada pilihan yang tepat.ada juga pilihan yang salah..
kamu kamu juga pasti begitu bukan?
*aku memilih pertandingan bercerita bukannya nasyid*
*aku memilih debat bukannya forum*
*aku memilih untuk belajar di kaka bukan di kospint*
*aku memilih matrikulasi bukannya diploma*
*aku memilih perlis bukannya labuan*
*aku memilih pemasaran dan bukannya akaun*
*aku memilih untuk bekerja dahulu dari sambung belajar*

*kita pasti ada jiwa yang teguh,akal yang sempurna untuk setap pilihan dan tindakan yang kita lakukan*semoga jalan hidup kita semua akan sentiasa dipermudahkan*


senyum sokmo deh!
:)


















No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...