kami gadoh+baek+gadoh+baek selama :

Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label katahati. Show all posts
Showing posts with label katahati. Show all posts

Saturday, December 18, 2010

MBA : again!



"jika berlaku konflik antara pilihan kita sebagai anak dan pilihan ayah,maka rendahkanlah diri untuk berbincang dengan ayah. jika persetujuan tidak dapat dicapai maka mengalah lah kepada ayah...."


hmmm..
uwaaaaaaaaaaaaaaaa...
abah,along mintak maaf..

abah memang marah semarah marahnye semalam..
patotnye..today is the day..
hari untuk daftarkan diri..
tapi saya?
maseh di sini.. :((

dan itulah keputusan saya..
walaupon sepatutnye saya lebih baek mengalah dengan pilihan abah..
tapi saya..?hmm..
:((

saya harap,mudah2an ada la rezeki untuk saya dapat keje..
saya tahu,abah marah sebab risau kalau2 dalam setahun setengah ni,masa saya terbuang begitu je..
tapi,insyaallah..mudah2an saya dapat keje lebih cepat..

"Turn to Allah
He's never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Ya Allah
Guide my steps, don't let me go astray
You're the only one who can show me the way.."

Saturday, November 20, 2010

MBA : maafkan saya


before ni dah ade entry pasal MBA ni kan..
betapa saya sebenarnye amat serba salah..
dari awal apply sampai la attend iv..
n sekarang..?
iv dah lulus,ofer letter pon dah sampai
tapi saya?
maseh KONFIUS
:((

ni bukan masalah kawan sebenarnye..
tapi lebih pada masalah sendiri..
saya setuju ape yang panel2 tu cakap hari tu..
*ptptn*
sungguh..saya xlarat nak tanggung sampai mati..
jadi,saya decide untuk keje dulu
n nanti bila dah ada duet lebih,
insyaAllah,akan buat part time untuk master..
mudah2an ada peluang kedua untuk saya..
amin.. :))

saya sebenarnya harap,saya tak dapat ofer ni..
hahahaha..
sebab saya x tau macam maner nak bagitahu + explain kat abah yang saya nak kerja dulu..
hoh0..
dari kecik sampai besar,semua yang abah fikirkan terbaek untuk saya,mesti saya akan ikot..
tapi kali ni saya rasa,saya PASTI akan kecewakan abah..
sungguh saya tak sanggup..
tapi..apakan daya..
:((

perlu ke bagitahu
or
patot diamkan saje?
*konfius*

Saturday, August 21, 2010

b e r t a h a n lah !


saya selalu harap saya boleh jadi orang yang paling xkisah..
saya selalu harap ape yang saya rase saya mampu tanggung sndiri..
saya selalu harap saya akan lebih mempercayai..
saya selalu harap cemburu saya maseh boleh dikawal..
saya selalu harap ape yang saya rasa adalah rasa saya saja..
saya selalu harap hati saya cuma akan diam saja bila tengok sesuatu yang saya amat2 xsuka..
saya selalu harap saya maseh kuat..
saya selalu harap saya boleh hadapinya..
saya selalu harap apa yang perempuan2 laen harap..

saya cuba tuk biarkan apa saja yang saya rasa..
saya cuba tuk buat tak kisah bila ati saya sakit..
saya cuba tuk tak menangis bila saya sedih..
saya cuba buat saya lebih percaya dengan apa yang saya ada..
saya cuba buat apa yang saya tau saya xmampu nak buat..

tapi..

saya perempuan..
saya lemah kadang2..
hati saya terlalu lembut..
saya xmampu sembunyikan apa yang saya rasa..
saya xmampu halang air mata tuk keluar..
saya xmampu buang rasa yang mnyebabkan saya patah semangat..
saya xmampu biarkan hati saya terluka..
saya xmampu tuk pendamkan saja..

ini diari saya..
itu facebook dia..

saya cuba biarkan apa yang dia rasa..
itu hak dia..
tapi..
saya xmampu buang apa yang saya rasa atas apa yang dia rasa..
tolong jangan biarkan saya tahu lagi..
tolong jangan buat status macam tu lagi..
tolong hide kan post yang begitu dari saya..
sebab ia mnyakitkan ati saya..
sebab ia buat saya sedih..
sebab ia buat saya rasa maseh bukan saya dalam ati kamu..
sebab ia buat saya rasa kamu maseh mengharap..
terlalu mengharap..

saya cuba belajar..
saya cuba tenangkan diri..
saya cuba pujuk ati..
saya katakan mereka cuma kawan..
dia hanya ingin pertahankan persahabatan..
tapi,saya xmampu..
sebab saya lemah..
saya perempuan..
saya terasa bila kamu kata dia orang yang pernah kamu cinta..
saya perempuan..
saya rasa sakitnya bila kamu masih sayang dia..
saya perempuan..
saya rasa sedihnya bila kamu maseh bimbangkan tentang dia..

saya xsanggup ke situ hanya untuk lihat tentang itu..
saya xsanggup ke situ hanya untuk tau tentang hati kamu..
saya xsanggup ke situ hanya untuk tau kamu maseh perlukan dia..
tapi..saya tau..
saya xboleh paksa kamu tuk xluahkan apa yang kamu rasa..
itu hak kamu..saya cuba belajar tentang itu..

kadang2..
saya rasa bersalah pada kamu dan dia..
saya ke punca persahabatan kamu berdua jadi begini..
saya ke punca utama penyebab dia cemburu
saya ke orangnya yang menyebabkan dia lari dari kamu..
sungguh..saya rasa bersalah..
saya xtau apa sebenarnya dalam hati kamu dan dia..
tapi saya cuba yakin dengan kata2 kamu..
saya cuba belajar untuk percayakan kamu..
saya cuba fahan keadaan kamu..

hari ini,saya ke situ lagi..
saya cuba jadi najihah yang kuat..
saya cuba jadi najihah yang xcemburu..
saya cuba jadi matang..
saya cuba untuk xkisah..
pura2 xkisah..
saya yakinkan dalam ati yang kamu harapkan dia sebagai kawan..
saya yakinkan dalam ati yang kamu telah lama terima hakikat dia bukan untuk kamu..
saya yakinkan dalam ati yang sayang kamu xlebih dari itu..

tapi..
saya xmampu tipu diri..
hati saya sakit..
saya cuma terfikir..
kalaulah,suatu hari nnti,dia kembali..
adakah kamu akan tinggalkan saya demi dia?
atau
tinggalkan dia demi saya?


hati,bertahanlah..
diri,yakinlah..
otak,fikirkan yang baek2 ye..
emosi,positif lah ye..
najihah,sabar tau..
*mereka kawan dah lama,jadi kamu kne terima tentang itu*


Thursday, August 5, 2010

again..


05/08/10


it hurts

so
m
u
c
h

when

s
o
m
e
o
n
e

that u luv,

l
o
v
e


someone



else






...............................


~time kaseh atas pengakuan yang jujur~

Sunday, March 21, 2010

H.I.D.U.P


2 3 menjak nie bnyk plak yg saya blaja..
tntg hidup..
tntg pilihan..
tntg ktabahan..
tntg ksabaran..
dan yg penting..
tntg persahabatan..


case 1 : "..kdg2,klu kita syg org tu, xsmstinye kite kne kapel ngan die or tnjuk sgt kte perlukan die..jaga hbgn tu biar kekal selama2nye pon dah ckup..persahabatan tu lg penting.." :)

saya penah cakap x kan ade cinta lagi tuk tahun nie.. : PRINSIP
saya pon harap cmtu..
pegang tros ngan prinsip tu..
sma mcm taun2 lepas..
sebab tu la..psiko tu penting..haha..
saya xrejek kamo ye..
saya sayang kamo..
btol!
kamo baek..
kamo slalu ngan saya..
24/7..
setiap mase..
kamo buang ego kamo sebab saya..
kamo ada even pkul 3 4 pagi sekalipon..
kamo mmg abg yg baek..
dan..
kamo akan tros kekal sebagai 'abg' saya yg paling baek..
~kamo TAK penah direjek~
okeeee~~
:)

* may our relation remains~~
* saya cuba tuk tak ego2 lagi yep~~

case 2 : "..ckuplah jage ati org,klu ati sndri dah x terjage.."

citer nie xde kaitan ngan sape2..
observation dri sndri je..
~hukhuk~
kdg2,amat3 penat jaga ati org laen..
kdg2,amat2 sakit bile ati sndri da tak terjage..
kdg2, sakit tu buat kita sedih..
sedih tapi da xmampu da nak ngis..
mase ni,kkuatan dlmn amat2 dperlukan..

ingat lg,
dlu,tyme kapel ngan mr.dealova..
sbb syg die..
sbb takot hilang die..
ati sndri terbiar..
ati sndri skt..
tp skrg da sedar..
ape pon jd,
pk dri sndri dlu..
pk ati sndri dlu..
at last,mr dealova tu pon dtggalkan..
xtau la..die dtggalkan ke or die mnggalkan..
yg pasti tyme tu..
mmg da penat sgt..
at last,mbik kputusan tuk biarkan je..
ape nak jd pon jd la..
penat punye pasal..
haha..

tapitapitapi..
najihah xmnyesal bt kputusan g2..
mlepaskan yg bukan hak adalah lebih baek..

moral of da story : ego tu penting
sebab ati sndri tak mahu sakit ag da..
:)

*kawan,jgn kalah dgn perasaan..
ati sndri perlu diutamakan..**

case 3 : "..jgn letakkan garam dalam air yg sedikit,sebab masinnya akan terasa..
..tetapi,letakkan ia dalam tasik yg besar agar masinnya itu hilang.."

fhm ayat nie??
hmmm..
kdg2,
kdg2 je ye..
kita ingat :
kita da ckup susah..
kita la yg plg bnyk mslh..
kita la yg plg malang..
kita la yg plg xbernasib baek..
kita la yg plg terok..

padahal??
kita tak penah belaja tuk hrgai ape yg ade kan..
ade lg yg lbih susah dr kita..
ada lg yg lebih bnyk mslh dr kita..
ada lg yg lbih terok dr kita..
ada lg yg lbih malang dr kita..

tapi,kita sedar ke??
tak..kita xsedar..
yg kita tau..
xde org rase ape yg kita rase..
xde org penah alami ape yg kita tgh alami..
mslh kita tu,kita rase kita la yg plg terok..
kita rase Tuhan xadil..
kita rase Tuhan tu kejam..
sepatotnye..kita bersyukur..
tu semua ujian..
Tuhan uji kesabaran kita..
uji ketabahan kita..
tapi kita??
hmm..

smlm,tyme blik kmpung..
saya blaja bnyk bnda..
selama nie,
saya pk..saya plg malang..
saya la plg bnyk mslh..
tp rpe2nye..
ramai lg yg naseb nye lg terok..
tp..mereka stil boleh bersyukur
n
hadapi hidup dgn tenang mungkin..
**credit to all of u**
hmm..

**bersyukurla ngan ape yg kita ada**
jgn meminta lebih dr sepatotnye..
:)

kita xkan hrgai ape yg ade melaenkan setelah kehilangannye..
..
..
..




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...